Jak straszną chorobą jest rak chyba nie muszę nikogo przekonywać. Skąd bierze się w zdrowym organizmie rak? Tu mamy wiele hipotez bardziej lub mniej naukowych. Jedno jest pewne- żaden nawet najdoskonalszy specjalista nie jest w stanie podać jednoznacznych przyczyn powstawania raka. Zależy to od indywidualnych cech organizmu, skłonności genetycznych, sposobu życia, odzywiania itd, itp...Traktując społeczeństwo w Polsce jak żywy organizm możemy zaobserwować dokładnie takie same skłonności do chorób jak organizmu ludzkiego. Przyjmując, że zdrowy organizm społeczny jest wtedy, gdy wszyscy są zadowoleni, syci i szczęśliwi widzimy, że nasze społeczeństwo jest bardzo schorowane. Z mniejszymi chorobami organizm społeczny radzi sobie całkiem dobrze, ale od pewnego czasu zagnieździł się w naszym społeczeństwie rak. Rak rozwija się w naszym społecznym organizmie nie dla organizmu ale przeciwko niemu.Rosnąc w siłę zabiera życiodajne siły organizmowi osłabiając go coraz bardziej.Przyjrzyjmy się ludziom w naszym społeczeństwie - tym ludziom, którzy są ze wszystkiego niezadowoleni.Ich niezadowolenie nie wynika z tego, że jest im coraz gorzej, ale z tego, że innym dzieje się lepiej. Jeśli przysłowiowy Kowalski wyrwał się z biednej rodziny np. do polityki i żyje mu się bardzo dobrze z publicznych pieniędzy to powinien być zadowolony? Ale nie jest, bo chciałby więcej, więcej, więcej...Jeśli szwaczka z prl-owskiego kombinatu teraz, w wolnej Polsce założyła swój salon krawiecki i zatrudnia w nim 5 szwaczek to powinna być zadowolona? Ale nie jest, bo nie stać jej na wakacje na Hawajach...Takich przykładów można mnożyć tysiące. Wychwytując te niezadowolone komórki organizmu społecznego w Polsce zagnieździł się rak. Podsyca niezadowolenie, przetłumacza maluczkim, że to co jest dobre dla organizmu to tak naprawdę jest złe, że wzrost siły organizmu nie służy jego komórkom, że niedokończone autostrady to tak naprawdę fiasko euro 2012 itp, itd. Rak się rozwija, rośnie , pęcznieje coraz większy. W pewnym momencie organizm społeczny nie wytrzyma. Jego jeszcze zdrowe komórki poddadzą się. Co nas wtedy czeka? Na to pytanie niech każdy czytelnik tego posta odpowie w swoim własnym sumieniu.
Rak toczący Ojczyznę...
-
autorka
-
@
czyli podsumowanie, tym rakiem jest PiS
-
@Alex_Disease
Ależ oczywizda,że pisiory,a tym wirusem,który
wszystkich zaraża pewnikiem jest kaczor,a kto by inny?:)
pozdro.
-
Naiwna kobieto
Co ci rak wadzi, kiedy truchlo lepra rozlozyła.
-
@n-ka
Gratuluję notki!
Ma Pani absolutną rację i choć nie określiła Pani daty powstania oraz twórcy raka, to każdy inteligentny człowiek wie, że był nim czas rządu Tadeusza Mazowieckiego wraz z ekonomicznym "guru" Leszkiem Balcerowiczem.
Każde kolejne rządy w różnym stopniu dokarmiały "raka", a dowodem rozwoju tego złożonego nowotworu są:
- rozrastająca biurokracja,
- coraz większe rozwarstwienie społeczne,
- korupcja w organach władzy każdego szczebla,
- niewydolne sądownictwo,
- upolityczniona prokuratura,
- nieudolni politycy,
- beznadziejni dziennikarze,
............................
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
"Chyba pozwoli pani, ze kazdy sam okresla swoj prog zadowolenia?"
--------------------
Oczywiście, że tak! Jednak zgodzi się pan ze mną, że ten próg zadowolenia przesuwa sie wraz ze wzrastającym dobrobytem społeczeństwa? Dziś protestujący na ulicach to nie są ludzie głodni, pozbawieni środków do życia. Dziś protestanci opijają się piwem i sikają pod drzewami na skwerkach.A potem jadą do domu na obiad z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku!
-
@selena
"Co ci rak wadzi,"
---------------------
a tobie nie wadzi???
-
@A.Mołodyński
z notki wynika że tym rakiem jest PiS. Cóż, PiS to partia która zatruwa życie publiczne, ma wpływ na jakość polityki zaś nie ma wpływu na rządzenie krajem stąd ciężko na tym polu ich krytykować. Można oczywiście krytykować ich durne pomysły (vide sięganie do głębokich kieszeni) ale przecież wiadomo że to tylko demagogia i populizm.
pozdr
-
@Alex_Disease
Źle Pan zrozumiał treść notki. To oczywiste, że Szanownej Autorce chodzi o szeroko rozumiane rządy plemienne Unii Demokratycznej (Unii Wolności).
-
@Beem.Deep
Dziękuję za uznanie:) Postawił się pan w roli superspecjalisty, który potrafi wskazać jednoznacznie nie tylko twórcę "raka" jak i nawet datę jego powstania. Sądzę jednak, że kazdy Polak ma na ten temat swoje zdanie.
-
@n-ka
Nie bardzo rozumiem. Jakie zdanie, Pani zdaniem, ma "każdy Polak"?
-
@Alex_Disease
No przeta wiem,że zawsze szuka się kozła ofiarnego,jak to idzie?,złej tanecznicy zawadza
rąbek spódnicy,czy jakoś tak:)
pozdro.
-
@n-ka
a tobie nie wadzi???
owszem wadzi. Ale skoro lekarza przegnaliscie precz kiedy jeszcze byla jakas nadzieja a zadowoliliscie sie obiecanką trawki i wyrzuceniem religii ze szkol oraz sikaniem na krzyz to jojczcie teraz. Macie czego chcieliscie.
-
@A.Mołodyński
mnie nie przeszkadza że PiS to populistyczna, bezideowa wydmuszka. Mnie po prostu przeraża jak odbierają tę partię zwolennicy Kaczyńskiego. Przeraża mnie to. Nie boję się PiSu u władzy, bardziej groźni są fani Kaczyńskiego.
-
@Beem.Deep
Celem tej notki nie było wskazanie "winnego" tego raka, bo zwolennicy PIS- wskażą PO a zwolennicy PO wskażą PIS.Chodziło mi raczej o szerszy problem, który rozwija się w naszym społeczeństwie i tak jak rak - jest zdiagnozowany, ale nie można jednoznacznie wskazać jego praprzyczyny.
-
@Alex_Disease
E tam,zaraz fani,toć ludziska na których wpływ ma zawsze propaganda,tak z jednej strony,
jak i z drugiej.
Co jest w tej chwili w naszym kraju nagminne?,
brak samodzielnego myślenia,tylko to co leci
z lewizji,lub nagłówków gazet.
Nie wiem co się stało z wiarą,kiedyś cała wiara
wiedziała na czym stoi,teraz jakiś marazm
wszystkich ogarnął i wierzą święcie w to
co usłyszą,lub przeczytają.
pozdro.
-
@selena
"owszem wadzi. Ale skoro lekarza przegnaliscie precz kiedy jeszcze byla jakas nadzieja a zadowoliliscie sie obiecanką trawki i wyrzuceniem religii ze szkol oraz sikaniem na krzyz to jojczcie teraz. Macie czego chcieliscie."
-------------------------------------------
Rozumiem, że jestes poza tym organizmem? Nie dotyczy ciebie skoro tak piszesz? Chodzi o to, że lekarz nie może sobie poradzić z tym rakiem bo sporo komórek tego organizmu mysli, że to ich nie dotyczy. A przegnaliśmy znachora a nie lekarza.
-
@A.Mołodyński
Moze co do częsci "fanow" masz racje.
Ale Ci ludzie mają jedną wielką zalete. Pragną uczciwego zycia. W odroznieniu od swoich przeciwnikow ktorzy są w stanie przykryc kazde swinstwo i łajdactwo swoich idoli. Zniszczyc innych zeby przetrwac.
Co zrobisz kiedy zaczną cie otaczas same łotry?
Bedziesz jak ten z wiersza - tata nie wraca ranki i wieczory. I nawet niczyje modly nie skruszą sumien łajdakow bo modlic sie nikt nie bedzie. Dostaniesz palą w głowe jesli nie zrobisz czego od Ciebie zarządają. Wiec bedziesz taki jak oni bo wola przetrwania u tchorzy jest spora.
-
@n-ka
Proszę nie zmyślać. Ja na ten przykład wskazałem wszystkie rządy po 1989 roku, którą to datę uznałem za cezurę.
Aby dyskusja o Ojczyźnie miała sens, proszę najpierw odpowiedzieć na pytanie, czy zgadza się Pani z objawami raka, które wyszczególniłem w komentarzu z godz. 11:48?
-
@A.Mołodyński
ale nawet wśród tych pozornie oczytanych i wiedzących co się w świecie dzieje fanów PiS, to przekonanie, ta pełna powaga że to co mówią politycy tej partii nie wyklucza się nawzajem, ma sens, że PiS to partia która chce zmieniać kraj na lepsze. Skąd u nich to przekonanie? Czy wiara w PiS przysłania im logiczne myślenie? W pewnym sensie tyczy się to też fanów PO ale tu w mniejszym stopniu bo dość spora liczba zwolenników Tuska to przecież polityczni ignoranci. Jak napisałem w którejś notce, wolę politycznych ignorantów głosujących na PO, niż fanatyków z misją głosujących na PiS. Bo przynajmniej wiem że ignorant nie będzie mi się do gardła wciskał swoich racji z poczuciem misji.
pozdr.
-
@A.Mołodyński
Zawsze tak było, że ludzie wierzyli w to co przeczytali lub usłyszeli. Jak świat światem. Jednak teraz w Polsce media , zwłaszcza tzw."niezależne" prześcigają się w wymyślaniu sensacji aby zarobić kasę. Mieliśmy tego przykład po katastrofie smoleńskiej. Zachwiało to w społeczeństwie wiarą w media.Ogłupiło ludzi i ten obecny marazm z tego wynika, że ludzie już nie wiedzą komu wierzyć, gdy po dwóch stronach barykady słyszą coś zupełnie przeciwnego.
-
@Alex_Disease
Powiem krótko,ja ani jednym,ani drugim nie ufam,
życie mnie tego nauczyło,abym liczył tylko na siebie.
Jak to śpiewał Wojtek Młynarski?,"panowie
róbmy swoje" i ja tak robię cały czas
i dobrze mi z tym,innym zalecam to samo.
pozdro.
-
@Alex_Disease
wolę politycznych ignorantów głosujących na PO, niż fanatyków z misją głosujących na PiS.
Fakt,ignorant w swojej rzeczy jest prostym i łatwym materiałem do obróbki mózgu,gorzej z fanatykami,tych za żadne skarby nie można przekonać do niczego,a tym bardziej zrobić z nich ignorantów.
-
@Alex_Disease
Można oczywiście krytykować ich durne pomysły (vide sięganie do głębokich kieszeni) ale przecież wiadomo że to tylko demagogia i populizm.
Podobnie Alexie jak podniesienie wieku emerytalnego,ma zapewnić pełną kasę ZUS-u.
-
@n-ka
Dziś protestanci opijają się piwem i sikają pod drzewami na skwerkach.
Co się n-ka dziwi,wzięli przykład z tych oświeconych,co sikali na krzyż.
-
@n-ka
Wie pani,mnie osobiście katastrofa Smoleńska
nie nakręca,gorsza jest propaganda sukcesu
kiedy portfel coraz chudszy.
pozdro.
-
@n-ka 11:50
Uogolnienia sa niebezpieczne.
W Europie Zachodniej, do ktorej nalezy Polska, nie ma zjawiska powszechnego glodu i trudno byloby sie tego spodziewac i to akceptowac. Natomiast to nie oznacza, ze nie ma ludzi glodnych albo takich, ktorzy nie maja wystarczajacych srodkow do godnego zycia.
W Polsce mamy wiele rodzin, ktore mimo pracy borykaja sie z sytuacja finansowa, ale mamy tez jaskrawe przyklady niesprawiedliwosci i poczucia, ze nie wszyscy sa traktowani w miare tak samo pod wzgledem dostepu do tych srodkow.
Zarabiajacy niewiele musza placic ciagle rosnace rachunki i oplaty, chocby za energie, zywnosc, transport, a przeciez ich place nie rosna rownie lawinowo.
Sikajacy pod drzewami to olbrzymia mniejszosc, wyjatki, wiec nie ma co obarczac tym protestujacych.
-
@A.Mołodyński
nie chodzi o ufanie komukolwiek tylko o święty spokój.
pozdr.
-
@jacek.ad
przecież nigdzie nie ma tak spranych mózgów jak u fanatyków PiSu. Namacalny przykład z bojkotem Euro. Jeszcze 2 maja żaden fanatyk pisowski czegoś takiego by nie poparł, Czarnecki napisał nawet buńczuczny tekst sprzeciwiając się bojkotowi, żeby po apelu prezesa diametralnie zmienić zdanie. On to oczywiście robi dla polityki, ale po co robią to fani PiSu? Proste, prezes mylić się nie może, prezes jest alfą i omegą nawet jak zaprzecza sam sobie (a i to mu się zdarzało). No to czy nie potrzeba mieć spranego mózgu by w to wszystko wierzyć?
-
@Beem.Deep
"Aby dyskusja o Ojczyźnie miała sens, proszę najpierw odpowiedzieć na pytanie, czy zgadza się Pani z objawami raka, które wyszczególniłem w komentarzu z godz. 11:48?"
------------------------------------------
Co do objawów raka- pełna zgoda.
-
@jacek.ad
"Co się n-ka dziwi,wzięli przykład z tych oświeconych,co sikali na krzyż."
------------------------------------------
Jeśli ktoś sikał na krzyż to na pewno nie nalezy do ludzi oświeconych i nie należy z niego brać przykładu. Czyżby związkowcy o tym nie wiedzieli?
-
@A.Mołodyński
Nie dostrzegam propagandy sukcesu, natomiast słyszę wyraźnie propagandę klęski.
-
@Alex_Disease
Ależ ja mam spokój,polityków obchodzę z daleka,
traktuję ich jak zepsute powietrze.
Dopóki nie wtrącają się w mój biznes nie interesują mnie ich wzajemne naparzanki.
pozdro.
ps,a,że sobie pokpiwam z tych zapaleńców,
tak po jednej stronie,jak i po drugiej,
to dla rozrywki,bo mam teraz dużo czasu.
Firmę scedowałem na młodego,a sam tylko doglądam
od czasu do czasu i jest git.
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
Zgadzając się z panem, że uogolnienia są niebezpieczne sądzę, że dotyczy to również wyroku na byłą posłankę PO B.Sawicką.Stwierdzenie przez władze PISu , że w PO jest korupcja jest nadużyciem.
-
@n-ka
Casus pani Sawickiej (tak jak i Jakubowskiej, jak pana Lipca) pokazuje, ze nie ma swietych, wiec PO nie powinna odgrywac dziewicy i straszyc PiSem.
Nie pomogla temu sytuacja z komisja hazardowa i panem smiesznym Sekula, panami Drzewieckim i Chlebowskim itd. Ani tym bardziej pani Pitera, ktora zlapala dorsza...
-
@A.Mołodyński
Mimo, że pan "pokpiwa z tych zapaleńców" to jednak jakieś poglądy polityczne pan ma. Idąc do wyborów opowiada się pan po jakiejś stronie.I takich ludzi jak pan są miliony.Dopóki ma pan swoje zdanie i nie kieruje się dobrem partii tej czy innej- jest dobrze.
-
@n-ka
"Nie dostrzegam propagandy sukcesu, natomiast słyszę wyraźnie propagandę klęski."
To pani na jedno ucho źle słyszy:)
pozdro.
-
@A.Mołodyński
mnie nie tyle chodzi o polityków (którzy generalnie niewiele się od siebie różnią) co o elektoraty. Gdybym nie blogował to by mi to zwisało i powiewało, a tak natykam się na nich w sieci. Szczęśliwie nie mam z nimi do czynienia w realu (przynajmniej na co dzień) więc mnie to niespecjalnie stresuje.
pozdr.
-
@n-ka
Ostatnio głosowałem na PPP:)
pozdro.
-
@Beem.Deep
Do wymienionych przez Pana dowodów dodałbym jeszcze kolosalne zadłużenie kraju, trudne do określenia, bo długi zostały poukrywane w różnych jednostkach. Można to zadłużenie ocenić z niedoszacowaniem na 1500 mld złotych. Jest to groźniejsze od zadłużenia greckiego, bo oni mają atuty a my żadnych. Pozdrawiam.
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
Nie ma świętych w żadnej partii. Każda partia ma w swoich szeregach aferzystów. Właśnie dlatego prokuratura musi być niezależna od rządu.
-
@n-ka
Pani n-ko. Pani zadowolenie się skończy, kiedy nie przyniosą emerytury. Dobrobyt na kredyt fundują sobie idioci biorąc "łatwe pieniądze" w Prowidencie. Nasz Naród to taki idiota, który nawet sam nie bierze, tylko godzi się, aby złodzieje brali w jego imieniu. A ci bystrzy. Pani n-ce odrobinę luksusu też pozwolą. Będzie popierać.
Ukłony.
-
@n-ka
Zaden urzad nie powinien byc poza czyjakolwiek kontrola, a tym bardziej prokuratura. To rozdzielenie od ministra sprawiedliwosci to blad.
Bo wtedy, jesli prokurator zdecyduje sobie, ze jakies sledztwo umorzy, to nikt nigdy nie bedzie mogl twego poddac kontroli, tak wiec prokurator wystapi w roli sedziego. Piekne pole do naduzyc...
-
@estamos
Szanowny panie! Widzę, że propaganda klęski odcisnęła już na panu swoją pieczęć. Groźba niedoczekania się emerytury byłaby realna wtedy, gdybyśmy mieli taki rząd, który nie zważając na sytuację państwa rozdawałby kolejne przywileje poszczególnym grupom społecznym jak to robił np.rząd PISu. Wtedy widmo "Grecji" byłoby nieuniknione. Ten rząd natomiast patrzy dalekowzrocznie i dopóki on rządzi jestem spokojna o swoją emeryturę:) Pozdrawiam.
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
Zgadzam się, że kontrola musi być. I jest. Czy wystarczająca to czas pokaże. Prokurator generalny koryguje i kontroluje pracę prokuratury. On też ma swoją kadencję. Ja jestem zdania, że prokurator generalny powinien być wybierany w wyborach powszechnych. Wtedy doszłaby jeszcze kontrola społeczna.
A rozdzielenie prokuratury od rządu jest bardzo dobrym posunięciem gdyz prokuratura nie pracuje na pasku ekipy rządzącej jak to było za rządów PISu.
-
@estamos
Bardzo radykalne te pana słowa : "idioci" , "złodzieje" ..itd. Uważam, że złodziei nalezy karać a idiotów leczyć- o ile to możliwe.Natomiast polityka to taka dziedzina życia społecznego do której powinni trafiać ludzie wszechstronnie wykształceni, kulturalni i kompetentni. W starych, dojrzałych demokracjach już tak jest. W Polsce niestety ta moralna zasada jeszcze nie obowiązuje. Do parlamentu wchodzą ludzie, którzy potrafią głośno krzyczeć, ubliżać przeciwnikom politycznym i "bić pianę".
-
@n-ka
Dobre uzupełnienie dał Estamos, tj. olbrzymie zadłużenie kraju. Ze swej strony dorzuciłbym jeszcze nieustanne relatywizowanie dobra i zła - jak nasz kradnie, to go bronimy wskazując, że gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą, a jak obcy kradnie, to nazywamy go bezczelnym złodziejem. W mojej ocenie prym wiodą w tym nie tylko politycy, lecz także dziennikarze.
Skoro co do objawów zgoda, to może ustalmy przyczyny (bez jakichkolwiek wskazań personalnych), kiedy, Pani zdaniem, ów nowotwór rozpoczął swój żywot i co spowodowało jego poczęcie?
Ja swoje zdanie wyraziłem, czyli wskazałem na pierwszy rząd po 1989 roku i bezrefleksyjne tworzenie tzw. klasy średniej (inni nazywają to złodziejską wyprzedażą i/lub prywatyzacją). Usprawiedliwiłbym ten pierwszy rząd, gdyby po zaobserwowaniu pierwszych symptomów, podjęto środki zaradcze. Owszem, pożar gaszono benzyną, ale nie o takie środki zaradcze mi idzie.
Pozdrawiam
-
@n-ka
Jest gorzej niż Pani sądzi. Te "dalekowzroczne" reformy i absolutnie słuszne zabieranie przywilejów różnym grupom, miałyby sens przy wprowadzeniu zakazu zaciągania długów przez państwo. Dzisiaj służą uwiarygodnieniu kredytobiorcy (państwa) przy zaciąganiu nowych kredytów. To nie ma nic wspólnego z dalekowzrocznością. Chodzi o tu i teraz.
Dla informacji podam, że nie jestem PiS-iorem (jak wy to ładnie nazywacie). Jestem przerażony bezmyślnością narodu. PiS uważam za partię nastawioną patriotyczne (trochę ideową), lecz bez pomysłu na finanse państwa a właściwie ich brak. PO uważam za wyjątkowo szkodliwą. Szkodliwszą nawet od SLD.
Myślę, że jeszcze za mojego życia Polska zniknie z mapy. Nie takie imperia padały przez finanse. Imperium Rzymskie i Bizantyjskie to rozpad podobny. Ludność wolała barbarzyńców, lub Turków, aby wydobyć się spod ucisku poborców podatkowych tych imperiów.
-
@Alex_Disease
przecież nigdzie nie ma tak spranych mózgów jak u fanatyków PiSu.
Jasne,fanatycy pozostałych partii nie mają wypranych mózgów.
Namacalny przykład z bojkotem Euro.
Widzę,że Ty również niewiele zrozumiałeś.Szkoda.
Poseł Czarnecki mnie nie interesuje.
-
@Beem.Deep
Nie czuję się na siłach (faktów!) wskazać twórcę i datę powstania raka. Należę do tych pokornych diagnostyków, którzy mają hipotezy ale nie radykalizują swoich osądów.
-
@n-ka
Czyli co Pani proponuje?
Skoro na przykład w 1989 roku byłem dorosły, mam na swoim miejscu rozum, oczy i uszy, to muszę poczekać, aż ktoś inny mi powie, co powinienem widzieć, słyszeć i rozumieć? Nie wolno mi samemu analizować sytuacji? A jeśli nie wolno, to kto jest tym "innym"?
-
@estamos
"Myślę, że jeszcze za mojego życia Polska zniknie z mapy."
-----------------------------------
sądząc z pańskich słów jest pan bardzo młodym człowiekiem, który zna politykę z książek.
Co do zadłużenia - w dzisiejszym świecie nie istnieją państwa nie posiadające długów. Rolą odpowiedzialnych polityków jest tak kierować państwem, aby zadłużenie nie przeszkadzało nam w rozwoju- i to właśnie obserwujemy.
Co do PISu- ta partia nie ma pomysłu nie tylko na finanse ale na całą gospodarkę, a poza tym nie ma zaplecza intelektualnego.
Co do Polski - to jak pan zna historię to wie pan, że Polska nie takie wichry i burze historii przetrwała a więc i obecnej zawierusze się oprze. Głowa do góry! Wiecej optymizmu życzę :)
-
@jacek.ad
fanatycy pozostałych partii albo nie istnieją albo istnieją w niewielkich ilościach. Ignorantowi nie potrzeba prać mózgu, zaś przynajmniej minimum jakiegoś sensu musi wynikać z wypowiedzi polityka, który chce dotrzeć do człowieka zainteresowanego i nie łykającego wszystkiego jak młody pelikan. Tego dylematu nie mają politycy PiS bowiem ich prymitywny komunikat działa na zasadzie słowa objawionego więc wytężać mózgownic nie muszą. O czym wiedzą i z premedytacją to wykorzystują. No wyobraź sobie, siedzi taki poseł Czarnecki, człowiek niegłupi, obyty w Europie, testuje jak dużą bzdurę są w stanie kupić wyborcy PiSu. Później jednak czyta jakiś list profesorów popierających PiS i już wie, że wysilać mózgownicy nie musi. Bo skoro profesury kupiły te głodne kawałki to tym bardziej kupią je zwyczajni ludzie, oczywiście ci, których interesuje pewna narracja czyli owo opakowanie. Taki profesor przecież nie będzie się zastanawiał co jest nie tak w słowach prezesa bo inaczej musiałby złożyć dyplom i ustawić się z baranami w szeregu, on po prostu kupuje pewne opakowanie resztę traktując jako właśnie grę polityczną dla średnio rozgarniętych. Natomiast przeciętny ludzik bez żadnego konkretnego wykształcenia nie ma takiego komfortu psychicznego, więc opiera swoją wiedzę o świecie na tych banialukach z których śmieją się i w samym PiSie ale oficjalnie nikt tego nie przyzna.
-
@Beem.Deep
Ależ wiele milionów Polaków było w 1989 roku dorosłych, miało na swoim miejscu rozum, oczy i uszy ! Jednak jak pan widzi każdy inaczej pamięta, postrzega, rozróznia fakty.I kazdy ma do tego prawo bo żyjemy w wolnej Polsce a nie takiej, którą Bóg "racz nam wrócić Panie" !Może pan mysleć, mówić i pisać co pan chce, ale nie może pan tego prawa innym odbierać. Ja też mogę myśleć, mówić i pisać to co ja myślę!
-
@n-ka
Czyli nie ma z Panią szans na merytoryczną dyskusję o Ojczyźnie. Hasła, zaklęcia, banały, komunały - to wszystko, w czym można z Panią rywalizować. Po co zatem ta notka?
Jak Pani powie, że żyjemy w wolnej Polsce, to tak jest i basta! Nawet Boga bierze Pani na świadka. Co innego, gdy ktoś inny stwierdzi, że nasza Ojczyzna to taka całkiem wolna nie jest, bo wewnętrznie jest źle ułożona, że rak ją toczy na wielu płaszczyznach, że warto o tym dyskutować i warto się za Ojczyznę pomodlić. Niby się Pani zgadza, że rak i inne sprawy, ale jak go pokazać i zacząć analizować, to zwiewa Pani co sił w nogach.
Mimo wszystko pozdrawiam, bo chyba nigdy wcześniej u Pani nie gościłem i czegoś się dowiedziałem.
-
@Beem.Deep
Pana zdaniem "merytorycznie" jest tylko wtedy gdy ktoś ma zdanie identyczne z pańskim.
" nasza Ojczyzna to taka całkiem wolna nie jest, bo wewnętrznie jest źle ułożona," - a co to ma wspólnego z wolnością? Zgadzam się, że jest żle ułożona, że nie potrafimy się dobrze rządzić, że następujące po sobie ekipy przeszkadzają tej następnej w rządzeniu zamiast jej pomagać dla dobra Polski, ale to MY SAMI źle się rządzimy! Nie jesteśmy zniewolonym państwem! Jeśli pan tak uważa to jest pan obłudnikiem! Ja nie "zwiewam" a analizowanie tego "raka" można prowadzić przy pomocy faktów a nie prawd objawionych.
Również pozdrawiam.
-
@n-ka
N-KA 301204 o 11:50 : „... Dziś protestanci opijają się piwem i sikają pod drzewami na skwerkach.A potem jadą do domu na obiad z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku!...”
Pani emerytka i ja też jezdem emeryt. Może byśmy, żeśmy, bynajmniej, razem jednakowóż, względem tego co i owszem potraktowali ich, znaczy się tego raka - pałom ?
Serdecznie pozdrawiam
-
@n-ka
Nie, proszę Szanownej Pani, ja chcę rozmawiać na bazie obiektywnie istniejących faktów, a Pani chce się licytować powiedzonkami i zaklęciami. Bardzo chętnie daję się przekonywać na bazie faktów, bo fakty, to są fakty.
Proszę Panią, w latach 2005-2007 występowało bardzo duże zagrożenie wolności, o czym informowano całą Europę, bo służby specjalne uzyskiwały dostęp do 800000 podsłuchów i bilingów telefonicznych rocznie. Pamięta Pani te artykuły w Gazecie Wyborczej, w Polityce oraz krzyczących dziennikarzy w TVN i w Polsacie, że wolność w Polsce jest zagrożona?
W 2011 roku liczba podsłuchów i dostępów do bilingów wyniosła 1850000, czyli ponad dwukrotnie więcej w stosunku do lat 2005-2007, a Pani mówi, że wszystko z wolnością jest w Polsce OK. Czy mam z tego rozumieć, że im więcej inwigilacji, tym więcej wolności?
Proszę zacząć ze mną dyskusję w oparciu o fakty, a mity same runą.
http://www.tvn24.pl/0,1740129,0,1,polska-znow-bije-wlasny-rekord-inwigilacji,wiadomosc.html
-
@harup
:)))
Gdyby "pała" była skutecznym lekiem na raka to dostałbyś pan nagrodę Nobla w dziedzinie zdrowia.
-
@Beem.Deep
Należy rozróżnić: wolność obywatela a wolność państwa. Pan myli te dwa pojęcia. Czy USA uważa pan za wolny kraj? Jeśli nie , to nasza dyskusja nie ma sensu. Znam trochę realia USA bo mieszkałam tam kilka lat.Nie wiem ile tam jest inwigilacji i dostępów do bilingów, ale wiem, że jest tam na to pełna akceptacja społeczna . Zwłaszcza po 11-tym września. Obywatele USA czują się wolni w wolnym kraju! Więc proszę mi powiedzieć jak ilość bilingów czy podsłuchów wpływa na wolność państwa ?
Co do mediów- nie kupuję gazet i nie czytam ich. Przeglądam internet i czasami oglątam tv. Zarówno tvn jak i tv.trwam.
-
@n-ka
Co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie.
Niech ktoś spróbuje wyegzekwować długi od USA, od Francji, od Niemiec.
Zresztą....gospodarstwo nowoczesne może sobie pozwolić na milion długu i to spłaci. Gospodarstwo o rachitycznej produkcji, nie spłaci nawet dziesięciu tysięcy. Będzie trzeba sprzedać las, sad i tak kolejno.
Nie jestem młodym, tylko doświadczonym, bo mnie nie dawano pensji, ani nikt mi nie przynosił co miesiąc pieniędzy. Chcesz być wolny? Nie zaciągaj długów. Dotyczy to też skali makro. Dłużnik pracuje na bankiera.
Że też Pani mając tyle lat, taka naiwna. Wierzy Pani w krasnoludki, które spłacą dług Polski? Jeśli tak, to przepraszam. :)
-
@n-ka
"Przerabiałem" już takie dyskusje z osobami, których świat wartości był zrelatywizowany. Jak im pasowało, to w jednej sprawie porównywali Polskę do Białorusi, w drugiej do Japonii, w trzeciej do USA, w czwartej do Włoch itd.
To droga donikąd i świadczy wyłącznie o tym, że Pani nie potrafi merytorycznie dyskutować. Porównałem dwa okresy w Polsce i wyłącznie w Polsce, bo tylko takie porównania mają sens. W jednym wieszczono zagrożenie dla wolności, w drugim jest cisza. Podobnie możemy analizować zmieniającą się siłę Polski w regionie, Europie i świecie, choć tam wpływ na zmiany mamy znacznie bardziej ograniczony. Polska miała szansę być na przykład liderem naszego regionu, zaś w tej chwili jest tylko jednym z wielu państw tej części świata.
Proszę przeczytać sobie jeszcze raz historię Polski przed rozbiorami. Zadowolonych, którzy nie widzieli zagrożeń dla wolności Polski, było na pęczki. Dziś nie ma potrzeby sięgać do rozbiorów, wystarczy "silna" Unia Europejska lub "silna" Rosja, przy czym "siła" niekoniecznie musi kojarzyć się z militariami.
-
@Beem.Deep
Rozumiem, że absolutyzm jest bliższą panu kocepcją niż relatywizm? Ale mimo pańskiego zaklinania rzeczywistości to właśnie pan tkwi w swiecie wartości zrelatywizowanych.Nie zauważył pan, że porównywanie Polski do innego kraju zawsze odbywa się w jakimś kontekscie? To nie jest droga do nikąd. Zawsze tak pan mówi jak brakuje panu argumentów?
Nie uzywajmy określeń: "mówiono" , "pisano" , "wróżono" bo to przeżytek z epoki PRLu. "Polska miała szansę być na przykład liderem naszego regionu, zaś w tej chwili jest tylko jednym z wielu państw tej części świata." - i dlaczego pańskim zdaniem nie jest? Chociaż Obama jak był w Polsce powiedział, że jest...
Zarzucanie mi, że nie dyskutuję merytorycznie jest z pańskiej strony chęcią ukrycia swoich braków w wyykształceniu?
-
@n-ka
W kwestii mojego wykształcenia zastosowała Pani atak bardzo prostacki, który nie nadaje się do polemiki.
Proszę podać mi chociaż jeden istotny, prawdziwy, bezsporny i łatwo weryfikowalny fakt w Pani notce lub w Pani komentarzach poniżej, który nadaje się do rzeczowej dyskusji na temat raka toczącego Ojczyznę. Chętnie podejmę się dyskusji.
-
@Beem.Deep
Ja tylko odpowiedzialam ,prostacko, na panskie prostackie zaczepki.Jesli nie mial pan nic do powiedzenia na temat mojej notki to po co pan zabieral glos? Przypominam, ze najpierw chwalil mnie pan za notke! Nie znal mnie pan, wiec poczatkowo zareagowal pan prawdziwie. Jednak w miare rozwoju dyskusji zorientowal sie pan,ze mam inne zdanie niz panski guru wiec zaczal sie pan wycofywac zarzucajac mi brak merytorycznej dyskusji.To jest prosze pana klasyczny obraz relatywizmu moralnego.
-
@estamos
A czy pan wie, ze dlug publiczny Polski zaczyna spadac w stosunku do PKB? Z ta naiwnoscia to prosze nie przesadzac bo jeszcze okaze sie, ze to pan jest naiwny..?
-
@n-ka
Pażiwiom, uwidim. Zmienimy zdanko kiedy nie przyniosą lub nie przeleją emeryturki.
Pani pracuje jako łagodna wersja obrony złodziei. Kulturalna. Każdemu wg potrzeb. Dług spada! A za Gierka to byliśmy dziesiątą potęgą w każdej dziedzinie poza atomówkami.
-
@estamos
Martwi pana, ze jeszcze wyplacaja emeryturki?, ze dlug publiczny w stosunku do PKB spada?, ze wybudowano wiecej kilometrow autostrad niz w powojennej historii Polski?No to jeszcze dlugo bedzie sie pan martwil...
-
@n-ka
N-ko a ze przehandlowali za damski pryszcz i zniweczyli reszte co po wojnie zostalo zbudowane to jakos ci umknęLO???
I nie skacz tak wysoko z radosci nad tymi drogami bo jeszcze asfalt nie zastygl a juz sie rozsypują jak kozie bobki. Te drogi to jak drzwi do lasu.
-
@selena
Ja wole widziec, ze butelka do polowy pelna a ty wolisz, ze do polowy pusta.Zalezy z ktorego miejsca sie patrzy. A skakac wysoko nie przestane, bo lubie.Nie mialam do czynienia z kozami a tym bardziej z ich bobkami , ale sadze, ze jak widzialas te bobki to nie mialas pojecia, ze istnieje cos takiego jak autostrady, kozy pedzilas droga polna.
-
@A.Mołodyński
,Ostatnio głosowałem na PPP, - w zaleznosci dla kogo pan pisze komentarz mowi pan co innego. W innym komentarzu na swoim blogu napisal pan, ze ostatnio glosowal na PIS i Kaczynskiego!
-
@n-ka 14:29
Wierzy pani w bajki.
Prokuratura za PiS nie byla uslugi rzadu wiecej niz jest teraz. To sie nie zmienia, zawsze jest jakis stosunek zaleznosci. Prosze tylko zwrocic uwage na umarzane w ostatnich 5 latach sledztwa...
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
Mam wrazenie, ze to pan wierzy w bajki. A szczegolnie w jedna bajke - o Jaroslawie Zbawicielu!
-
@n-ka
Chciałbym, aby było tak jak Pani to widzi. Niestety tak nie będzie. Pani wierzy bandzie szubrawców, lub do nich należy. O stanie państwa najlepiej świadczy podawany przez ostatnie lata przyrost PKB. Niziutki, biorąc pod uwagą, że duży procent PKB stanowią roboty publiczne robione z funduszy unijnych i kolosalnych pożyczek. To źródło wkrótce wyschnie, więc możemy oczekiwać spadku. Jakiego? Trudno oszacować, ale 10% też możliwe a to już katastrofa.
Wielu polityków dawało kiedyś nadzieje...dobrze rokowali. Do nich zaliczałem też Tuska wtedy. Dziś widać, że albo facet grał liberała gospodarczego, albo nim wtedy był, ale ma charakter "dostosowawczy" i dostosował się do etapu "wicie rozumicie towarzyszu". Opozycja ględzi jak Piekarski na mękach o liberalizmie Tuska, podczas kiedy on z PO i PSL budują Bizancjum. Dwór (urzędnicy) oceniany jest przez wielu na 2 miliony i ciągle rośnie.
-
@n-ka
Nie wiem o 'Zbawicielu' Jaroslawie, ale jesli spojrzy pani uczciwie na wyniki jego rzadu (bezrobocie, dlug publiczny, deficyt budzetowy, PKB itd itd) to moze zauwazy pani cos.
Przytyki o zbawicielu, o tanczeniu na grobach, trumnach itd to zaslona dymna i bajeczki dla leniwych i ociezalych umyslowo, ktorzy wola lyknac papke podawana w Szkle Kontaktowym, zamiast spojrzec na fakty i pomyslec samodzielnie.
Do pani tez pukali o 06:00 rano? A moze do kogos znajomego?? Moze czula sie pani przesladowana??
Bo tez taka bajeczka jest puszczana na dobranoc dla umyslowo skrepowanych...
-
@estamos
Co do PKB - jak pan slusznie zauwazyl - przyrost PKB! Biorac pod uwage, ze w 2008 mym roku, zaraz na poczatku rzadow Platformy zaczal sie kryzys swiatowy i cala Europa zaliczala recesje a w Polsce jednak byl wzrost PKB , mizerny bo mizerny ale byl - to chyba nie jest zle? Tusk nie poradzil sobie z urzednikami co wielokrotnie przyznal , to nie jest tak prosto odbierac ludziom przywileje, ktore kiedys od panstwa dostali. A pamieta pan jaka ustawe w ostatnim dniu rzadzenia przeforsowal ustepujacy rzad PISu? Kolejne zbedne wydatki! To uchwalili i poszli w cholere zacierajac rece co zrobi Tusk. I na to wszystko przyszedl kryzys!
-
@n-ka
Jesteś wyjątkowo pieprzniętą istotą.
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
A moze laskawie pamieta tez pan w jakiej kondycji byla gospodarka europejska za rzadow PISu a co sie stalo zaraz po objeciu wladzy przez PO ?
Do mnie nie zapukali, ale do mojego brata, ktory mial firme to i owszem. Jego sasiad, daleki powinowany pana Ziobry powiedzial bratu, ze go zniszczy i dotrzymal slowa! Co z tego, ze po latach i tomach akt sadowych sad oczyscil brata z zarzutow! Brat juz firmy nie ma i jest wrakiem czlowieka! A sasiad cieszy sie swoja bezkarnoscia!
Moglabym jeszcze wiele panu opowiedziec, ale po co, skoro dla pana to bajki...
-
@n-ka
To Zioro lamal prawo dla jakichs swoich dalekich powinowatych...??
Nie sadze.
A gospodarka europejska? Skoro wedlug pani logiki jesli bylo dobrze w Europie to i dobrze bylo w Polsce, to podobnie obecnie, skoro jest zle w Europie to powinno byc zle w POlsce, a przeciez PO przekonuje nas, ze zle nie jest, ze jestesmy Zielona Wyspa, ze Polska oparla sie kryzysowi...
Wiec moze nie tak bardzo warunki zewnetrzne (owszem, takze, ale nie w decydujacy sposob), tylko nasza stara poczciwa zlotowka zamiast euro pomagaja polskiej gospodarce? Szkoda tylko, ze PO chce nas na sile wtloczyc tam, skad cale poludnie Europy chcialoby uciec...
Co dobajeczek o strasznym PiS to prosze zauwazyc, ze rzady PiS trwaly niecale 2 lata, w tym Kaczynskiego pewnie z 18 miesiecy, wiec az dziwne, ze Ziobro znalazl czas na pani brata...No, ale skoro sa dowody na nielegalne dzialania sasiada, to nalezy go podac do niezaleznej teraz prokuratury, nie?
-
@Trzy Zdania Trzy Slowa
Szkoda, ze zamiast merytorycznej dyskusji sili sie pan na kpiny i uszczypliwosci. Nie przekonam przekonanego tak jak nie da sie wyrwac z sekty czlowieka, ktory sam tego nie chce. Zdrowia zycze.
-
@n-ka
Nie wiem jak jest u pani w sekcie, ja do zadnej nie naleze.
Ale jak ardzo bedzie pani chciala, to sie z tej sekty wyrwie.
Prosze tylko opierac sie na faktach, a nie wierzyc w bajki i njie lykac papki propagandowej...
Rowniez zdrowia i dla szanownej pani.
-
@
rakiem obecnie jest zupełny brak kontaktu obecnego legalnego rządu z polskim interesem w sensie polityki zagranicznej i wewnętrznej.
Dlatego właśnie obecny rząd tak często podkreśla, że jest "legalny i demokratyczny". Podobnie często podkreślano to w PRL. Po 1989 jest to pierwszy rząd, który coś takiego podkreśla - co jest zrozumiałe, skoro tego po prostu nie widać. Inne rządy nie musiały tego podkreślać.
-
@Adaś Niezgódka
Polski rzad jak najbardziej reprezentuje polski interes. Tylko, ze polski interes to nie jest pisowski interes.
Piszę w lubczasopismach
-
17.05.2012 13:29
-
17.05.2012 12:04
-
17.05.2012 12:03
-
17.05.2012 12:03
Ostatnie notki
-
Rak toczący Ojczyznę...
Jak straszną chorobą jest rak chyba nie muszę nikogo przekonywać. Skąd bierze się w zdrowym...
17.05.2012 10:52 83 -
"Partia, która traci władzę staje się agresywna..."
Zawarte w tytule słowa powiedział poseł PISu Hofman podczas...
15.05.2012 01:22 21 -
O co chodzi telewizji Trwam?
" A może niektórzy Polacy mając już wolne media (nikt treści płynących z TV TRWAM przecież nie...
27.04.2012 14:48 41
Moje ostatnie komentarze
-
Chętnie przytoczę takie dokumenty jeśli tylko LV wyrazi na to zgodę.
25.05.2012 22:33
-
Jednak pani nie rozumie. Pisałam, że ten sam manewr - czyli gdyby otrzymał miejsce na MP to po...
24.05.2012 23:14
-
Szanowny pan żartuje czy o drogę pyta? Jeśli pan zaprasza gości do domu organizujac urodziny...
24.05.2012 21:52
-
Celem uzupełnienia. O.Rydzyk chciał z tym dostępem do MP zrobić taki sam manewr jak...
24.05.2012 18:12
-
Kiedy chodzi o to, że Trwam nie ma ważnego biletu a KRRiT nie może tego pokazać opinii...
24.05.2012 18:09
Najpopularniejsze notki
-
Rak toczący Ojczyznę...
komentarze: 83
-
Czy PIS jest opozycją czy partią warchołów?
komentarze: 61
-
Okołosmoleńscy celebryci
komentarze: 54
-
O co chodzi telewizji Trwam?
komentarze: 41
-
Dla kogo było to "wysłuchanie publiczne" w Brukseli?
komentarze: 31
Aktywne dyskusje
-
Rak toczący Ojczyznę...
komentarze: 83ostatnio: N-KA
-
"Partia, która traci władzę staje się agresywna..."
komentarze: 21ostatnio: N-KA
-
O co chodzi telewizji Trwam?
komentarze: 41ostatnio: PIOTR STRÓŻ
-
Czy PIS jest opozycją czy partią warchołów?
komentarze: 61ostatnio: NUDNA-TEORIA
-
Wynajmują Rutkowskiego do załatwiania spraw rodzinnych...
komentarze: 2ostatnio: N-KA
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- ad-verbum 0 546
- Ambiwalentna Anomalia 182 2635
- Barometr powyborczy
- coryllus 1174 11486
- Igor Janke 707 2983
- Jacek Korabita Kowalski 355 642
- Jarosław Kaczyński 23 0
- JFLibicki 439 39
- Marek Migalski 880 1661
- nerwica eklezjogenna 217 6727
- Publicystyka
- Renata Rudecka-Kalinowska 1083 48899
- Rodzynki z zakalca
- SalonowaWataha
- teesa 150 10629
- Zdrowa NieWolska



Czy uwaza pani, ze to powinno byc okreslone nakazowo, 'z gory'...??